piątek, 19 lipca 2013

Apis-Aksamitny balsam odżywczy do rąk

Kolejna recenzja tym razem coś bardziej związanego z tematyką bloga-
Aksamitny balsam odżywczy do rąk z minerałami z Morza Martwego i olejkiem migdałowym 
 firmy Apis.



Zacznę od opisu mojej skóry dłoni: Nie jest przesuszona, ale stale wymaga nawilżenia. Mydła skutecznie ją wysuszają, dlatego zazwyczaj po każdym myciu rąk zazwyczaj potrzebuje kremu, który jest moim nieodłącznym towarzyszem.:) Po dłuższym czasie braku kremu skóra staje się ściągnięta i po prostu czuję, ze czegoś jej brakuje. Nie potrafi sama zadbać o swoje nawilżenie wystarczająco. Jedynie skórki wokół paznokci mają skłonności do nadmiernego przesuszania się, ale to już z pewnością efekt zmywacza, którego jednak często używam.

Pominę opis działania odmładzającego, bo tego nie mogę określić, bo moje dłonie jeszcze odmłodzenia nie potrzebują.


Co obiecuje producent?
Jego kompozycja kompleksowo zadba o piękno i zdrowie skóry dłoni. Posiada niezwykle lekką konsystencję, która z łatwością się wchłonie, a wraz z nią mnóstwo korzystnych składników. Polecany szczególnie osobom, które posiadają suchą i zniszczoną skórę dłoni. Szybko poradzi sobie z szorstką i niemiłą w dotyku skórą i zmieni ją na elastyczną i odżywioną. Te działanie zagwarantowane jest dzięki dobroczynnym właściwościom minerałów z Morza Martwego. Wyróżniają się zawartością wielu mikro i makroelementów.

Opakowanie:
Krem ma poręczne opakowanie o pojemności w brązowym kolorze, typowe dla kremów do dłoni, o pojemności 100 ml. Otwieranie jest całkiem wygodne, krem nie otwiera się w torebce.  Kremu jeszcze nie skończyłam całkiem, ale podejrzewam, ze tak jak w przypadku innych opakowanie będzie wymagało rozcięcia aby wykorzystać cały produkt. Etykieta dosyć przyjemna dla oczu.


Skład: 
Wysoko w składzie olej migdałowy i inne dodatki, o których pisze producent. Zawiera też panthenol, który moje dłonie bardzo lubią.


Cena: +/- 
ok. 17 zł/100 ml

Zapach: +/- 
Moje pierwsze skojarzenie: sól do kąpieli, znajomi jednak pytali po co wysmarowałam się balsamem do opalania.:) Ogólnie zapach jest przyjemny, jednak dosyć intensywny, co może kolidować z zapachem perfum, dodatkowo utrzymuje się on długo. Gdy po kremowałam dłonie wieczorem, rano nadal pachniały solą do kąpieli.:)

Konsystencja/używanie:  +/-
Krem na konsystencję nie za rzadką, ale też nie za gęstą. Jednym zdaniem: w sam raz. Opakowanie jest wygodne, bez problemu wydobyć krem, który łatwo rozprowadzić na dłoniach. Jednak tuz po aplikacji miałam wrażenie, ze krem nie wchłania się. Chwilę później jednak "wszedł" w skórę zostawiając klejącą otoczkę. Nie jest to efekt mocnego kleju, ale jakby zatłuszczonych dłoni z dodatkiem czegoś "przyczepnego".:) Po ok. 10 minutach to uczucie znika i poza zapachem nie czujemy, ze mamy coś na dłoniach. Jednak w zetknięciu z woda, wilgocią wracamy do etapu "klejącej otoczki" nawet po dwóch godzinach od po kremowania dłoni. Ogólnie nie miałam z tym większych problemów, ale było to uciążliwe podczas deszczu  np. gdy musiałam złożyć parasolkę i dotknąć mokrego materiału, czy otwierać mokre drzwi samochodu.

Działanie:  -/+ 
Moja skóra potrzebuje szczególnie nawilżenia na noc. Jeśli użyję dobrego nawilżacza, a w dzień nie muszę mieć kontaktu co pół godziny z detergentami nie wymaga każdorazowo nawilżenia po kontakcie z wodą czy nawet mydłem. Niestety ten krem taki nie jest i nawet gdy rano budziłam się, czułam, że dłonie nie są nawilżone. Więc jako dobry nawilżacz na noc u mnie nie sprawdził się. Jego niewielkie, mocne opakowanie idealnie nadaje się na wyjścia poza dom. Tak, też krem był ze mną w wielu miejscach.:) Dobrze sprawdził się po zabiegach fizjoterapeutycznych, kiedy miałam ponad 15 min nieprzerwany kontakt z wodą-"klejąca" otoczka sprawiała, że dłonie szybko były ukojone. Inne kremy tak szybko wchłaniały się, ze musiałam niekiedy nakładać je 3 razy. Na zakupach też sprawdził się dobrze, trzeba jedynie odczekać to 10 min aż krem się wchłonie. Gorzej w sytuacjach kiedy zaraz po wyjściu z łazienki musimy coś robić i nie ma czasu aby odczekać ten czas-wtedy lepiej sprawdza się coś szybkowchłanialnego.Dobrze sprawdził się też jako zabezpieczenie podczas kąpieli w basenie. Nie zniknął od razu z dłoni, ale utrzymał całkiem dobre nawilżenie przez ok. pół godziny, co jest dobrym wynikiem w porównaniu z innymi kremami.


Podsumowując: +/-
Krem idealny na "domowe spa". :) Zapach relaksuje, gdy możemy spokojnie usiąść przed TV. Nawilża na ok. 3-4 godziny, ale moje dłonie są wymagające pod tym względem. Osobom, które nie mają takich problemów wystarcza kremowanie nim 2 razy dziennie. Dobry towarzysz na zakupy czy dalsze wyjazdy, z nim nie miałam przygód typu otwarty krem i połowa wylana w torebce, co już dwa razy mi się zdarzyło, jak też znalezienie wiele razy odkręconego kremu. Krem będzie dobry na co dzień dla osób mniej wymagających, ja myślę, że będzie moim towarzyszem podczas wakacyjnych wyjazdów. Mimo to jego długotrwałego nawilżenia niestety nie zauważyłam na moich wymagających dłoniach.



Produkt dostałam w ramach współpracy ze sklepem:




 Fakt, że otrzymałam produkty za darmo nie wpływa na rzetelność recenzji.


_________________________________________________________ 

+ bardzo dobre
+/- dobre
-/+ przeciętne
- słabe

6 komentarzy:

  1. wypróbowałabym :) mogłabym się w opakowanie bez końca wpatrywać..

    OdpowiedzUsuń
  2. Olejek migdałowy... coraz bardziej lubię jego zapach :) Chętnie bym wypróbowała i zobaczyła czy moim dłoniom coś da :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapach musi być fantastyczny ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Lovely blog (: do you mind if we follow each other ? Do let me know on my blog. xx

    http://birdiethgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. mm nieźle się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!
Każdy z nich jest dla mnie motywacją. Zarówno ten pozytywny jak i z konstruktywną krytyką. :)

Proszę o niepozostawianie linków do blogów, rozdań itd. Trafię do Ciebie sama. :)
Jeśli Twój blog mi się spodoba to z pewność go zaobserwuję, nie proponuj zatem "obserwacji za obserwację".