poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Krok po kroku: róże tradycyjne i vintage


Tego typu postów nie planowałam, ale na Wasza prośbę czemu nie?:)
Róże to jeden z najprostszych do zmalowania motywów, a zarazem bardzo efektowny i elegancki. 
Lubię je w każdym wydaniu na paznokciach:
począwszy od tych naklejanych, po malowane szpilką i lakierem.:)

Na początek przepraszam za słabe zdjęcia. Robiłam je wczoraj wieczorem, światło nie było najlepsze, do tego aparat nie chciał współpracować, a mój brat był zły, że nie daje mu spokojnie oglądać filmu tylko wymyślam jakieś głupie zdjęcia ze szpilką na paznokciu....:)
Moje skórki tez nie są w najlepszym stanie, bo (nie oszukujmy się) nie dbam o nie tak jak powinnam. Idealnie zmalowane róże nie są, ale nie o to chodziło, chcę po prostu pokazać Wam jak łatwo można stworzyć np. efektowne zdobienie w stylu vintage, które ostatnio bardzo lubię.


Paznokcie mam pomalowane różem od Manhattanu, jako podstawowy kolor do zdobień używam czerwieni również tej firmy.

Tak prezentuje się wszystko co nam potrzeba do obu motywów:



 A więc czas na konkrety!:)
 Są to proste motywy, nie wymagające szczególnych zdolności. Szczególnie jeśli chodzi o różyczki vintage.

róże tradycyjne

Co będzie potrzebne?
-lakier podstawowy
-wykałaczka/szpilka/sonda

Malujemy!



1) Wylewam nieco lakieru na starą okładkę od zeszytu/reklamówkę/folię (coś co mogę zabrudzić, a przez co lakier nie przesiąknie).  Maczam szpilkę w lakierze i rysuję nią łuk. Warto zwrócić uwagę na to, czy chcemy róże o węższych płatkach czy grubszych. Jeśli grubsze-wybieramy do malowania wykałaczkę lub sondę, węższe-szpilę.






2) Do łuku dorysowuję kolejne, nieregularne, zaokrąglone linie. Dobra wiadomość: lekkie drżenie rąk wskazane.:) Na najmniejszym palcu możecie zobaczyć różnicę między różą malowaną szpilką, a wykałaczką. Mi osobiście podoba się wersja zrobiona szpilką, ta o delikatniejszych płatkach i na początek polecam Wam również malowanie szpilką czy igłą. Staram się, aby płatki miały różną długość, grubość. Nie były całkiem proste i idealne-wtedy efekt jest lepszy.





3) Dorysowuję ilość płatków zależnie od tego jak duża ma być moja różyczka. Całość zakańczam nieco regularniejszymi, dłuższymi łukami.



róże vintage

 
Co będzie potrzebne?
-lakier podstawowy
-lakier biały
-lakiery zielone: jasny i ciemny
-szpilka
-sonda/wykałaczka

Malujemy!

1) Sondą robię nieregularne plamki, wielkości takiej, jakiej chcę aby była moja różyczka. Czekam aż całość wyschnie. 
2) Szpilką zamoczoną w białym lakierze rysuję dwa łuki, mniej więcej na środku czerwonej plamki.





 3)Czas na listki. Sonda robię dwie zielone kropli na brzegu różyczki. Do tego używam ciemniejszego odcienia zieleni.




4)Robię trzecią kropkę, na środku, nad pozostałymi dwoma, delikatnie łączę kropki, aby postał nieregularny trójkąt.



5) Szpilką zamoczoną w jaśniejszym odcieniu zieleni, robię dwie małe kropeczki u nasady kwiatu, po czym lekko przeciągam je do połowy trzeciej kropki. Robię coś na wzór mazańca. Ten punkt w sumie nie jest konieczny, ale rozjaśnione listki wyglądają ciekawiej niż te w jednym kolorze.



Całość wygląda tak:


Lubicie motyw róż na paznokciach?

24 komentarze:

  1. ja uwielbiam i maluję na dokładnie dwa takie same sposoby xD

    OdpowiedzUsuń
  2. to zdobienie jest rewelacyjne! pięęęękne i już :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam różane zdobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooo ja właśnie też mam różyczki na pazurkach, zdecydowanie jestem fanką tych tradycyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo podobają mi się różyczki na paznokciach, ale jeszcze nie nabrałam wprawy w ich malowaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ładne ;) sama bym takie chciała .

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję, że poważnie potraktowałaś moją prośbę. Nie sądziłam, ze taki genialny efekt, wymaga w sumie mało pracy i zdolności, dzięki raz jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajne, ale trzeba mieć dużo cierpliwości przy tym...Więc to nie dla mnie :D

    gosia-gos.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ja kocham róże w każdym wydaniu ::)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo ładnie i fajny wytłumaczone :) ! uwielbiam motywy kwiatowe :D

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie. będę musiała wypróbować u siebie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super tutorial! Na prawdę fajny :) Wszystko przejrzyste, teraz nikt nie powinien mieć problemów z różami :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczne! akurat mam wszystkie kolorki, szpilkę się znajdzie, czas wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo lubię róże na pazurkach i często je robię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny tutorial zrobiłaś. Od dłuższego czasu mam ochotę sobie zmalować takie róże, ale obawiam się, że nie mam wystarczająco stabilnej dłoni i wszystkie kolory rozmarzą mi się w brzydką plamę ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie. Mi i tak by wyszły jakieś czerwone plamy ;-;

    Jeśli będziesz miała czas, wpadnij a mojego bloga ;)
    http://palyna-paulina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. nie próbowałam jeszcze, ale pewnie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetne są ;D może kiedyś spróbuję ich wg. Twojego sposobu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię! ale miałam u siebie tylko róże stemplowe (leń!) ślicznie to wygląda! i jakim sprzętem Ty to zmajstrowałaś:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba sobie jakoś radzić nie mają profesjonalnego sprzętu. Zresztą zamiast kupować 10 sond o różnych rozmiarach wolę za tą kupić jakiś lakier-szpilki, wykałaczki jak na razie mi wystarczają.:)

      Usuń
  20. ja lubię ten motyw, bardzo szybko się robi ;]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz!
Każdy z nich jest dla mnie motywacją. Zarówno ten pozytywny jak i z konstruktywną krytyką. :)

Proszę o niepozostawianie linków do blogów, rozdań itd. Trafię do Ciebie sama. :)
Jeśli Twój blog mi się spodoba to z pewność go zaobserwuję, nie proponuj zatem "obserwacji za obserwację".